петак, 2. септембар 2016.

Sos od paradajza na moj način

Ja ne idem često na pijacu,jer tu, koju volim, mi je baš daleko,ali odem povremeno, kad znam da ima zrelog voća i povrća ( breskve, paradajz, paprike, luka ) i ovog puta sam dovukla baš puno paradajza, izgleda da su mi oči gladne, i sad moram da ga utrošim na bilo koji način, jer za dva dana odlazimo na 5 dana, mini odmora, sa prijateljima. Sos se može napraviti u većoj količini, podeliti u manje zdelice i zamrznuti. Kad izvadite iz zamrzivača, malo ga ukuvati.


Sastojci:
1 kg do 1.5 kg dobro zrelog paradajza
1 glavica sitno iseckanog luka
3 do 4 čena pasiranog belog luka
200 g dimljenih ili svežih kobasica po izboru
maslinovo ulje
1 puna kašika sitno iseckanog peršuna i bosiljka
pola kašičice italijanskog začina
1 puna kašika paradajz pirea
1 kašičica ajvara ili pirea od paprike
po potrebi pola kašičice šećera
po ukusu začini; so i biber
100 ml crvenog vina
i još:
tučena paprika, bosiljak, parmezan sir

Priprema:
U veću i dublju šerpu sipati maslinovo ulje, zagrejati na osrednjoj temperaturi i dodati sitno iseckan crni luk i pržiti ga dok ne omekša i postane staklast, dodati beli luk i pržiti dok ne zamiriše.
Ako koristite sveže kobasice, skinuti im opnu i dodati ih u šerpu, pržiti ih a varjačom ih ispritiskati da se odvoje u komadiće.
Ja sam koristila dimljene kobasice, ( portugalske chorizo ) skinula im opnu i iseckala na sitne komadiće, dodati u šerpu i pržiti ih vrlo kratko, samo da malo zamirišu.
Dok se to prži,paradajz preliti sa vrelom vodom, i odmah ga staviti u zdelu sa ledenom vodom,skinuti kožicu
Sitno iseckati paradajz i dodati, zajedno sa sokom, koji je ispustio, u šerpu i pržiti / kuvati da malo omekša i ispusti sok.
Dodati vino, pire paradajz, pire od paprike, ili ajvar, ako nemate pire,posoliti i pobiberiti, dodati italijanski začin, sve dobro izmešati, smanjiti temperaturu na osrednjo-tihu, poklopiti i ostaviti da se krčka.Povremeno promešati.
Sećer sam navela u sastojcima u slučaju da vam je sos kiseo ( puno zavisi i od vrste paradajza ) dodajte.

Kad je sos gotov, posuti sa sitno iseckanim začinskim biljkicama, peršunom i bosiljkom.
Skuvati pastu po vašem izboru.
Sipati skuvanu pastu u tanjir, preliti sa pripremljenim sosom,posuti sa tučenom paprikom i sveže izrendanim parmezanom.
Uz ovo odlično ide čaša crvenog vina, ali se meni nije otvarala flaša, a belo je već bilo u frižideru.


Prijatno!!!!

1 коментар: