уторак, 19. јануар 2016.

Za'atar začin

Mešavina začina koja se koristi u istočno mediteranskoj kuhinju, za marinadu, salate, posut preko flat breads.
U mojoj blizini ima jedna istočno mediteranska prodavnica i ja znam da oni prodaju ovaj začin i odem da ga kupim..uh, baš sam bila malo razočarana koliko je jedna tegla velika,nije baš puno skupa, ali količinski mi nije odgovaralo a začini su najbolji da se koriste sveži i da vam ne stoje po teglicama više od 6 meseci...
Potražila sam pomoć na Google i svako je imao po malo drugačiji recept, ali svi su se složili da sumac, susam i majčina dušica su osnova ovog začina..  ja sam ga napravila ovako. 


Sastojci:
4 kašičice semenke susama
2 pune kašike suvog timijana / majčine dušice
2 pune kašike suvog mažurana
2 pune kašike suvog origana
4 kašike sumaca
1 kašičica morske soli

Priprema:
U manji,teflonski tiganj ispeći susam, samo da porumeni i zamiriše. Skloniti sa ringle i ostaviti da se ohladi.

Sve začine, sumac i so staviti u avan i dobro usitniti ( ako hoćete ovo možete da stavite i u multipraktik ) ja sam u ovu masu dodala i polovinu susama i vrlo kratko samlela u to sam dodala ostatak susama, sve dobro izmešala.

Sipati začin u teglicu, dobro zatvoriti i čuvati na hladnom i tamnom mestu i koristiti za piletinu, ribu, salate, marinade, flat hlebove, koje prvo premažete sa maslinovim uljem i onda pospete sa ovim začinom...gde god vi volite.

Začin sam napravila ranije jer ćemi biti potreban u toku nedelje.

Prijatno!!!!

Нема коментара:

Постави коментар