понедељак, 29. јун 2015.

Čorba / supa od luka

Nikada nisam pravila čorbu od luka, jednom davno sam pravila janiju od luka po receptu od mamajac i mnogo nam se dopala, tako da se reših da danas napravim čorbu / supu od luka i žao mi je što nisam ranije počela da pravim te čorbe / supe.


Sastojci:

6 velikih glavica crnog luka
50 g putera
1 čen belog luka
100 ml belog vina
100 ml pavlake za kuvanje
500 ml pilećeg ili povrtnog temeljca

i još:

2 l vode
30 ml sirćeta / ocat
4 pačja jajeta
4 kriške hleba
mozzarella sir
4 šnite dimljene slanine ili pršute

Priprema:

Luk očistiti i iseći na što tanje listiće možete. ( ja sam koristila sweet onion, vrsta luka koji uopšte nije ljut a vi, ako koristite običan luk, prvo ga očistite i staviti na kratko u zamrzivač da vam ne bude puno ljut dok ga seckate )


U šerpu staviti puter da se otopi i dodati tanko isečen luk, soli po ukusu, sitno iseckan beli luk i pržiti na tihoj temperaturi, stalno mešajući, jer ne sme da vam porumeni, mora da ostane svetao,dok vam ne omekša i kad postane staklast dodati vino, povećati malo temperaturu i dinstati dok skoro svo vino ne ispari.
Naliti sa temeljcem, ponovo smanjiti temperaturu, poklopiti i kuvati dok luk potpuno ne omekša, oko dvadesetak minuta.
Pobiberi ( koristiti beli biber ) i ako je potrebno dodati još soli ili pola kašičice vegete, sve promešati, dodati pavlaku za kuvanje i štapnim mikserom sve samleti ili staviti u blender.
Gustinu čorbe odredite sami, ako je potrebno razrediti sa još temeljca i vratiti na ringlu da se zagreje.

U manju šerpu sipati vodu,dodati sirće i pustite da provri, smanjuite temperaturu.
U malu zdelicu razbiti jedno jaje.
Provrelu vodu mešati sa kašikom u jednom pravcu ( kao skazaljke na satu ) sipati jedno jaje i kuvati ga dok ne bude onako kako ga vi volite ( mi ga volimo da je rovito ), izvaditi sa rešetkastom kašikom i staviti na kuhinjski salvet ili papir da pokupi višak vode.
Tako uraditi i sa preostala 3 jaja.

Parčiće hleba preliti sa malo maslinovog ulja i propeći ih u rerni,kad su porumeneli okrenuti ih na njih staviti izrendanu mozzarella sir i vratiti u rernu da se samo sir otopi.

U toplu zdelu staviti parče hleba na dno preliti sa čorbom od luka,na vrh staviti poširano jaje, posuti sa malo peršuna i belog bibera, dodati tanko isečenu šunku ili hrskavo isprženu slaninicu ( ja sam moju pekla u rernu i ona mast koju je slanina ispustila dodala sam u šerpu sa lukom, ali sam količinu putera smanjila na pola (( kod mene je i sa malo ljute papričice )) staviti još jedno parče hleba sa strane u čorbu i poslužiti.


Prijatno!!!!!

Domaćica za ovomesečnu blogersku igricu "Ajme,koliko nas je " je naša blogerica Maja sa bloga "Cooks and Bakes " koja nam je zadala temu luk i njoj šaljem ovaj recept.

6 коментара:

  1. Nisam ni ja nikada pravila ovakvu čorbu. Jela sam je nekoliko puta u restoranima, i svaki put pomislila kako bih je mogla praviti kod kuće, ali nekakopromakne prilika.

    ОдговориИзбриши
  2. Meni osobno jako fino , tako da je na sličan način kuham a pogotovo zimi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dilajla, uvek se nešto novo otkrije...jela sam french onion soup,ali mi je žao da je nikad nisam sama napravila.

      Избриши