субота, 17. мај 2014.

U gostima kod Suzane - FBI Rukavice



Ovomesečni blog za istraživanje u okviru igrice FBI Rukavice, koju je pokrenula Maja sa bloga Cooks and Bakes je Taste of Life i na tom,veoma šarolikom blogu, svako može da nađe po nešto što mu se sviđa.

Suzy i ja sa "znamo" sa Coolinarike, mnoge smo recepte zajedno isprobale, mnogi od njih su i na njenom i na mom blogu, za ovu priliku sam tražila recepte koji su njeni i koje nisam još isprobala.Ima ih mnogo, koji mi se dopadaju, ali je jednostavno nemoguće postići sve...Suzana i ja, imamo vrlo sličan ukus kad je hrana i pecivo u pitanju, ja mnogo manje volim i spremam torte i kolače, jer nas je samo dvoje u kući, ali zato, čim imam priliku da napravim neki slatkiš i tortu ( pogotovo njih ) uvek prvo potražim kod nje, jer ih ima dosta lepih i lakih da se naprave.

Suzana vas "natera" da isprobate neki recept sa njenim lepim radnim slikama a tek kad je spremno za degustiranje, sa njenim fantastičnim slikama, koje vam tako prezentira, da hteli ili ne, idete u kuhinju po inerciji. Slike su joj jednostavne, bez mnogo džidža-bidža, ali fantastične i baš ta jednostavnost na njenim slikama, me oduševi.

Po njenim slikama možete da vidite koliko voli prirodu i njen plac, na kome,to dvoje vrednih ljudi,gaje voće i povrće i koje je najlepše i najslađe jer je gajeno i ubrano njihovom rukom.

Živela sam kratko vreme u Nišu pre četrdesetak godina i upoznata sam i sa njihovim govorom, koji mi je vrlo interesantan i sa hranom koju spremaju.....nana, stara Nišlika, me je naučila nekim jelima, koje i dan danas kuvam a koji potiču iz tog kraja, a Suzana je samo obogatila i proširila moje znanje.

Suzana, bilo mi je zadovoljstvo prošetati tvojim blogom i spremati recepte po tvojim receptima.....ja nisam završila sa isprobavanjem tvojih recepata sa ovom igricom, biće toga još ali za sada je ovo.

Recepte neću pisati, naći ćete ih u linkovima iznad slika.






Od ovog testa sam , po preporuci iz recepta, pravila u obliku venčića i kiflica, pravljene su prazne i nosila sam ih na jednom druženju, gde smo ih jeli umesto hleba....kiflice su odlične, kao uostalom i sve Suzanino pecivo.





Valjda i vrapci na grani znaju koliko moj muž voli čorbice i variva a o hlebu da i ne pričam. Nama je ova čorbica bila kompletan ručak, moj muž je to jeo sa hlebom a ja bez i za nas je bila zasitna. Umesto piletine,koristila sam ćuretinu.
Ovde bih da dam jedan mali savet Suzani,ona kaže " čorba ne sme da bude vrela kad to radite jer će onda jaje da se zgrudva,ja to ne volim nikako". Svaki put kad kuvam čorbu i kad treba da je začinim sa jajetom, uvek radim sa vrelom čorbom, tako da u umućeno jaje sipam sa kutlačom polako vrelu tečnost u jaje, koje neprestalno mešam sa malom žicom za mućenje, dodam još jednu kutlaču vrele tečnosti, sve dobro izmešam i onda stavim sve to u nazad u šerpu. Najvažnije je, da se jaje polako zagreva sa toplom tečnošću i kad se temperatura tečnosti i jajeta izjednači nikad neće da se zgrudva.




Ako hoćete da se malo odmorite od mesa, evo vam idealnog ručka. Suzana je koristila beli stariji sir, ja sam koristila običnu kremastu fetu, i bio nam je vrlo fini ručak uz dodatak paradajz salate.




Vrlo jednostavna grickalica koja je poslužila nama kao užina u poslepodnevnim satima...uz kaficu su baš dobro došli. Jedino što nisam znala na koju je debljinu Suzana rastanjila testo, pa su moji bili malo deblji i morala sam ih peći malo duže ali to nije ni malo umanjilo njihov ukus.




Ovo je fantastičan ručak, pravila sam samo za sebe, jer moj dragi muž nije kod kuće, ali ću ponoviti kad se vrati i sigurna sam da ćemu se dopasti, ja sam ovde dodala i malo šampinjona a imala sam sreće da sam imala mladi beli luk a umesto lista rena, koristila sam list lisnatog kelja






Ova torta je fantastična. Nisam je pravila ovog puta, pravljena je pre godine-dve dana za našu slavu i gosti su se oduševili sa njom...kod mene su veoma male promene, umesto karamel pudinga korišćen je puding sa ukusom vanile uz dodatak vanilla paste, umesto margarina ( koji smo davno izbacili iz upotrebe ) korićen je puter, umesto šlaga iz kesice korišćena je slatka pavlaka i umesto belog šlaga za fil, korišćen je šlag od vanile i zato ima ovu žutu boju. Imam zalihe ovok keksa i moraću uskoro da je ponovim, ovog puta sa pudingom od karamele, koji sam u međuvremenu nabavila..





Ovakve pite pravim i ja,slatke i slane i znam da su fantastične,ali sam htela da isprobam i Suzaninu pitu. Kod mene je bez cimeta... ali sam na jabuke stavila malo griza,jer su baš bile sočne i vrlo malo šećera odozgore. 
Danas sam pravila moju baklavu jer je nosim u goste pa sam jedan rolat prelila sa agdom i jako mi se sviđa a sviđa mi se i bez preliva.. 


Suzana, bilo mi je zadovoljstvo prošetati tvojim blogom, na kom sam našla puno lepih i interesantnih recepata.

HVALA

6 коментара:

  1. Zorice, nemam reči da ti opišem koliko si me oduševila ovim uvodnim tekstom! Naglas sam ga pročitala mužu, nisam mogla da to zadržim samo za sebe, jako si me dirnula! Hvala ti puno na svakom slovcetu, na svakom isprobanom receptu i na prelepim slikama. Drago mi je da si pronašla jela po svom ukusu na mom blogu, znam da voliš peciva i da imamo sličan ukus što se toga tiče. Bilo mi je zadovoljstvo ugostiti te virtuelno, a znaš da bi volela tebe i Stanoja i lično da dočekam. Puno te pozdravljam i šaljem veliki poljubac!<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Suzana, nisam ja tako velika na pisanju, nekad sam to znala da radim, sad sam malo "otupela" ali sam želela da te predstavim na najbolji način, jer si ti to zaslužila a i tvoj blog.
      Možda se jednog dana i sretnemo, ako nas put nanese tamo, mada Kragujevac nije baš tako daleko od Niša i bilo bi mi veliko zadovoljstvo i radost da se jednog dana i lično upoznamo. Zagrljaj za tebe.

      Избриши
  2. Super odabir! Meni je baš drago što je izabran ovaj blog radi peciva. Već sam počela isprobavati i već sam sada zadovoljna.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Ingrid, sa Suzaninim peciva nećeš nikad pogrešiti...srećno i tebi.

    ОдговориИзбриши
  4. dobar izbor recepata a peciva izgledaju baš prelijepo... odlična "šetnja" po suzaninom blogu i sjajna prezentacija !

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala draga Danka, jedva čekam da vidim tvoj izbor.

    ОдговориИзбриши