четвртак, 7. фебруар 2013.

Mediteranski basmati pirinač

Basmati pirinač obožavam,povrće još više..


Sastojci:

175 g basmati pirinča ( ili bilo kog pirinča,duguljastog zrna )
200 g mlevenog mesa ( po vašem izboru, ja sam imala teleće mleveno )
1 osrednja tikvica
1 žuta paprika
1 crvena paprika
2 manje šargarepe
1 struk praziluka
3 – 4 čena belog luka
1 štap celera
prstohvat Provencijalskog začina
po ukusu vegetin mediteranski mix,biber,so
1 kašika seckanog peršuna
maslinovo ulje

Priprema:

U manju šerpicu staviti basmati pirinač,koji ste prethodno oprali sa hladnom vodom ( ja ga stavim u cediljku i perem ga sa hladnom vodom tako što voda curi preko njega ) dodati vodu, obično stavim jedan prst vode preko pirinča,dodati malo soli i pustiti da provri. Kad provri,poklopiti i smanjiti temperaturu na minimum i ostaviti da se tako tiho kuva oko 15 minuta. posle 15 minuta pirinač je upio vodu i kuvan je. Viljuškom ga rastresti.

U wok tiganju sipati dve tri kašike maslinovog ulja zagrejati ga i dodati mleveno meso i pržiti oko 7-8 minuta ili dok vam se meso ne isprži.Posoliti i pobiberiti po vašem ukusu.Izvaditi meso sa rešetkastom kašikom iz wok-a.

U to isto ulje u koje ste pržili meso, dodati sitno seckani praziluk zajedno sa belim lukom i pržiti na osrednjoj temperaturi oko 3 minuta, povremeno promešajte, ako počne da rumeni,smanjite temperaturu.

Dodati sitnije sečen celer i obe paprike sečene na malo deblje štapiće ili veće kocke, šargarepu koju ste isekli na štapiće i sve to pržiti 3-4 minuta i na kraju dodati tikvicu ,koju ste očistili i isekli na kocke. Povećati temperaturu i pržiti sve to zajedno još nekoliko minuta, samo dotle dok vam tikvica ne omekša.

Pobiberiti, dodati vegetin mediteranski mix po ukusu i prstohvat Provencijalskog začina,asve dobro promešati, vratiti isprženo meso i još malo propržiti, samo da se meso zagreje, dodati rastrešeni basmati pirinač i sve nežno sjediniti da ne polomite zrna pirinča.

Posuti seckanim peršunom i poslužiti.

Umesto mlevenog mesa možete koristiti pileće belo meso ili izbaciti meso potpuno i imati vegeterijanski ručak ili prilog uz neko drugo meso ili ribu.

U originalnom receptu ide i 1 kašika soya sos i 2 kašike soka od paradajza, ja ne volim soya sos i nisam ga stavila a paradajz sos sam namerno preskočila.

Povrće sa mlevenim mesom i pirinčom 004


2 коментара:

  1. Sjajna ideja za ručak! Meni bi ovo bilo sasvim dovoljan obrok, suprugu bih možda još dodala meso :)

    ОдговориИзбриши
  2. Tanja i ja bih komotno mogla pojesti bez mesa,čak ni salata mi nebi bila potrebna.Pozdrav draga moja.

    ОдговориИзбриши